BMI Benelux vanaf nu één marketingorganisatie

Afbeelding bij nieuwsbericht
 
 
 
 

 

16 oktober 2019

BMI Group, vorig jaar ontstaan uit een fusie tussen de marktleiders Braas Monier Building Group, en Icopal Group, kiest voor een geïntegreerde marktbewerking voor hellende en platte daken in de Benelux. De vernieuwde marketingafdeling overziet de totale markt voor België en Nederland. De herstructurering komt voort uit de visie van BMI Group om voor alle daken innovatieve totaaloplossingen te bieden die betrekking hebben op duurzaamheid, circulariteit en milieuvriendelijkheid.


Manager Marketing en Communicatie van Monier, Caroline van IJken, is benoemd tot Marketing Director BMI Benelux. Zij geeft leiding  aan het marketingteam dat onlangs voor de Belgische markt is uitgebreid met Eva de Smet als Marketing Coördinator België. Voor de Nederlandse markt is de van Monier afkomstige Karin Eksteen benoemd tot Marketing Coördinator Nederland. Het team bestaat verder uit Marketing Intelligence Coördinator Caroline Wieltink, Marketing Content Coördinator Astrid Bleeker en Art Director Mirjam Kruijer. Bij de marketingorganisatie hoort tevens het Serviceteam, onder leiding van John Meijerink, dat dagelijks klanten op locatie ondersteunt.


Productmanagement


De afdeling Productmanagement is uitgebreid en bestaat nu uit drie personen. Daan de Mooij is Product Manager Roof System Components, Solar, Insulation and Special Products. Jan Mussche neemt als  Product Manager Pitched Roofs de hellende daken voor zijn rekening terwijl Timo Clerkx als Product Manager Flat Roofing verantwoordelijk is voor de platte daken. Gezamenlijk bestrijken zij het complete productaanbod van BMI en houden elk vanuit hun eigen expertise voeling met de markt. Naast het bieden van concrete oplossingen zijn zij, in nauwe samenwerking met elkaar, vooral actief met de ontwikkeling van nieuwe producten. Deze aanpak past binnen de visie van BMI waarbij een dak als systeem wordt benaderd in plaats van als een verzameling losse componenten.


Grote verschillen en overeenkomsten


Hoewel de verschillen tussen dakpannen en bitumen en kunststof dakbanen groot zijn, kent de marktbewerking voor beide productgroepen grote overeenkomsten. Veel opdrachtgevers beheren meerdere soorten gebouwen en bij projectontwikkeling is diversiteit de norm geworden. “Een partij die de hele markt overziet en over totaaloplossingen kan meedenken voor elk soort dak, heeft meer te bieden”, legt Marketing Director Caroline van IJken uit. “We merken dat aan de vragen die we uit de markt krijgen. Immers, volgens onze visie is een dak een zorgvuldig op elkaar afgestemd systeem van componenten met bijbehorende systeemprestaties. Wij bieden complete daksysteem-oplossingen en maken daarmee onze meerwaarde voor de opdrachtgever waar. Als Europees marktleider zijn we bovendien in staat om snel in te spelen op ontwikkelingen met innovatieve oplossingen.”

 

Deze website wordt mede mogelijk gemaakt door:

Leveranciernaam